Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; CBlacklist has a deprecated constructor in /var/www/jthyge.dk/public_html/usblog/scripts/sb_blacklist.php on line 6

Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; CBannedWords has a deprecated constructor in /var/www/jthyge.dk/public_html/usblog/scripts/sb_blacklist.php on line 34

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot start session when headers already sent in /var/www/jthyge.dk/public_html/usblog/index.php on line 11

Warning: strpos() [function.strpos]: needle is not a string or an integer in /var/www/jthyge.dk/public_html/usblog/index.php on line 31
US Blog
Tornado omkring Rockford.
onsdag, 13 februar, 2008, 11:15
Vi fik for nogle uger siden en besked fra Dennis, som arbejder hos Danfoss Drives i Rockford. Han kunne berette om at der havde været tornadoer i området under et uvejr.

Edwards Orchard, som vi besøgte et par gange, blev hårdt ramt.

Her er lige et par billeder vi tog i august.

Og her efter tornadoen havde været der.

Håber de får det genopbygget, for de laver nogle fantastiske Apple Dounuts... :-P

Hjem til Danmark.
lørdag, 26 januar, 2008, 08:08
Søndag var dagen hvor vores rejse mod dejlige Danmark kunne begynde. Vi havde pakket vores ting aftenen i forvejen, så vi havde god tid til at spise morgenmad, endnu engang på Metro Diner. Efter at have hentet vores kufferter, fik tjekket ud af vores hostle, og blev enige om at tage en taxa ud til La Guardia Airport. Da der ikke var nogen taxa at få udenfor hostlet, gik Jesper ned på Broadway for at finde en taxa. Han fandt en fin taxa med en lille juledekoration på køleren, så ind i den og op til hostelet hvor Stine stod med vores bagage.
Da, den ellers meget venlige taxachauffør, så vores 4 store kufferter, sagde han at baggangen desværre ikke kunne være i bilen, vi måtte ringe efter en større taxa, og så kørte han videre. Vi blev så enige om at tage bussen i stedet, og begyndte at gå mod stoppestedet. Efter blot 3 skridt kom Jesper til at mærke at rygsækken, med pas, flybilletter, computer og kamera, vist ikke sad på ryggen.
Den lå stadig i den gule taxa, som var kørt for få minutter siden. Fuuckk... Som man siger "over there"! 2 timer før flyet afgik, stod vi midt på Manhattan uden flybilletter og pas. Vi stoppede den første taxa for at høre om han på noget måde kunne kalde sin kollegaer op, for at sige vi havde glemt en taske i en taxa. Men uden taxanummeret kunne han ikke gøre noget, da der er ca. 2000 gule taxaer i NY.

Panikken begyndte så småt at brede sig. Vi skyndte os ind på hostlet, hvor vi spurgte i receptionen om vi kunne gøre noget for at kontakte den taxa, der var kørt med vores taske. Men de sagde også, at uden nummeret kunne der ikke gøres noget. Vi blev så enige om, at Stine skulle stå foran hostlet, hvis taxaen skulle komme tilbage, og Jesper gik ned på Broadway hvor der kører flere taxaer. Efter at have gået fortvivlet rundt i midterrabatten på Broadway i nogle minutter, kom der langt henne af vejen en gul taxa med en lille rød sløjfe til syne. Yees... Det måtte være den, Så Jesper løber den i møde, og taxaen stoppede.
Chaufføren rakte tasken ud af vinduet og sagde: "You are not from this City are you..." Han fortalte, at kunden efter os, havde sagt at der lå en taske på bagsædet. Chaufføren valgte så heldigvis at køre tilbage for at finde os.. Utroligt heldigt!! Han fik da også alle vores kontakter for venligheden. Lettere rystet over hændelsen, som kunne have kostet os rigtig mange ubehagelige timer i NY, og rigtig mange penge til flybilletter, fandt vi bussen mod La Guardia.

Da det havde været meget dårligt vejer i Chicago dagen før, var mange af flyene til O'hare aflyst. Men de første, der ikke var aflyst var vores, så endnu engang følge vi os utroligt heldige.
Fremme i O'hare skulle vi venter i 6 timer på flyet til Frankfurt, tiden gik dog hurtigt, - vi så meget frem til at komme hjem. Flyveturen fra O'hare til Frankfurt blev dog en hård tur, da der var kraftig turbulens i alle 7 timer. Så da vi landende i Frankfurt, var det ikke lige flyveturen med et lille fly til Billund vi så frem til. Men denne tur var dog stille og rolig.

I Billund blev vi mødt af vores familier, det var rigtigt dejligt at se dem igen. Og vi havde selvfølgeligt en masse at fortælle, men var også ret trætte ovenpå en lang hjemrejse

Hjem til Danmark.

Lørdag i New York
lørdag, 26 januar, 2008, 06:09
Lørdag, vores sidste dag i NY, startede med at vi tog en tur ned for at kigge lidt nærmere på Greenwich Village. Efter en gåtur i området, tog vi bussen tilbage til vores værelse. Her hvilede vi os lidt, da vi ville i biografen senere da vi syntes vi havde gået nok rundt i byens mange gader for denne gang. Men lige som vi skulle ud af døre, fandt Stine en adresse på en anden DKNY butik, så vores biograftur blev hurtigt annuleret, og turen gik igen ned mod downtown, denne gang SOHO hvor vi fandt butikken. Vi måtte også lige igennem et par souvenir butikker på det menneskefyldte Time Square, før vi kunne tage hjemad. På hjemvejen spiste vi på en Diner på Broadway.
Lidt tideligt hjemme på værelset, begyndte det store puslespil med at få alle kufferterne under de 50 pund som de må veje. Ikke helt nemt når Stine ofte har en tendens til at finde en masse fine ting som hun bare MÅ have.